کامپیوتر وپیرآمون آن

کامپیوتر وپیرآمون آن
 
وبلاگ شخصی سعید افخمی
Design by : NazTarin

ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 3
بازدید ماه : 42
بازدید کل : 486
تعداد مطالب : 48
تعداد نظرات : 11
تعداد آنلاین : 1



ساخت كد صوتی آنلاين

فهرستي از همه دستورات موجود در سايت را مي‌توانيد اينجا ببينيد. فهرست دستورات ارزشمند (يا به قول خودشان: تخم طلا و به قول من: تخم دوزرده!) را هم مي‌توانيد از اينجا ببينيد. براي جستجو در بين دستورات و يافتن دستور مورد نياز خودتان (مثلاً در مورد balatarin) هم مي‌توانيد در همان جعبه فرمان وارد كنيد: «ls balatarin». با وارد كردن اين دستور، همه دستورات مرتبط با كلمه balatarin براي شما فهرست خواهد شد.
با اين سه كاري كه توضيح دادم مي‌توانيد دستورات دلخواه خود را پيدا كنيد. نحوه اجراي دستور هم به اين صورت است كه ابتدا نام دستور و سپس پارامترهايي كه بايد براي دستور مربوطه فرستاده شود را بايد در جعبه فرمان سايت بنويسيد. مثلاً «g iran» كه كلمه iran را در گوگل جستجو مي‌كند و نتيجه را به شما نشان مي‌دهد.

براي اينكه نياز نباشد هر بار براي صدور يك دستور به سايت YubNub برويد، مي‌توانيد: به اين آدرس برويد و نحوه نصب كردن افزونه YubNub به مرورگر خودتان (فايرفاكس، اينترنت اكسپلورر، اپرا، سافاري، گوگل كروم و غيره) را مطالعه نماييد.
در مورد فايرفاكس، توصيه مي‌كنم از افزونه FastYub استفاده كنيد. پس از نصب اين افزونه، مي‌توانيد به روش زير دستورات دلخواهتان را از فايرفاكس خود صادر كنيد: كافي است كليد Ctrl+Shift+K را بزنيد تا يك پنجره ظاهر شود. در اين پنجره دستور دلخواهتان را وارد كنيد و Enter كنيد. نتيجه در يك tab جديد ظاهر خواهد شد.

ضمناً براي ايجاد يك دستور جديد هم مي‌توانيد به اين آدرس برويد.

اگر خواننده وبلاگ تفريح‌وار باشيد، احتمالاً پست «فهرست 34 واژه‌نامه آنلاين انگليسي/فارسي» را ديده‌ايد. يكي از واژه‌نامه‌هاي معرفي‌شده در آنجا واژه‌نامه آنلاين فارسي بابيلون است. در اينجا مي‌خواهم با استفاده از دستورات YubNub يك روش ساده براي يافتن معناي فارسي كلمات انگليسي با استفاده از واژه‌نامه آنلاين بابيلون فراهم كنم. براي ساختن اين دستور به روش زير عمل مي‌كنم:
ابتدا به آدرس فوق برويد.
در جعبه متني اول يعني Command، نام دستور خود را وارد كنيد. سعي كنيد يك نام كوتاه و به‌يادماندني و منحصر‌به‌فرد باشد. مثلا من نام babyfa را براي دستور خودم انتخاب كردم.
جعبه متني دوم يعني URL مهم‌ترين قسمت كار است. سعي مي‌كنم با مثال خودم توضيح بدهم. من مي‌دانم كه براي جستجوي يك كلمه در واژه‌نامه‌هاي آنلاين فارسي بابيلون، كافي است كلمه انگليسي مورد جستجو را در داخل اين URL به جاي X قرار بدهم: http://www.babylon.com/definition/X/farsi بنابراين URL ي كه بايد در اين جعبه وارد كنم فقط كافي است به جاي X قرار بدهم s% يعني: http://www.babylon.com/definition/%s/farsi
حالا براي آزمايش كردن دستوري كه مي‌خواهم بسازم، يك كلمه دلخواه را در جعبه متني بعدي به همراه نام دستور (يعني babyfa) وارد مي‌كنم و كليد Test را فشار مي‌دهم. مثلاً وارد مي‌كنم: babyfa Green و دكمه Test را مي‌زنم. همانطور كه انتظار داشتم، نتيجه دلخواه من ظاهر شده و معناي كلمه Green را در فارسي به من نشان مي‌دهد.
مي‌توانيد يك توصيف دلخواه از دستوري كه مي‌خواهيد بسازيد در جعبه متني Description وارد كنيد. تمام شد. دكمه‌ي Create My Command را فشار بدهيد تا دستورتان ساخته شود.

حالا هر گاه كه نياز داشتيد معني كلمه‌اي (مثلاً Cheat) را در فارسي بدانيد، كافي است كليد Ctrl+Shift+K (در صورتي كه افزونه را نصب كرده باشيد) بزنيد و در پنجره‌اي كه ظاهر مي‌شود تايپ كنيد:

«babyfa cheat»
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ سه شنبه 14 تير 1390برچسب:, توسط سعید افخمی